Przeskocz do treści

Lepszy jest trener personalny online, czy ktoś na miejscu?

Prowadzenie online jest obecnie najpopularniejszą formą współpracy między specjalistami ds. treningu lub dietetyki i ich klientami. Rynek bardzo mocno wykorzystuje dostępne narzędzia, dzięki czemu profesjonalni usługodawcy mogą maksymalizować satysfakcję swoich podopiecznych. Warto jednak zastanowić się nad tym, które rozwiązanie będzie lepsze – w końcu nie każdy trener personalny online sprawdzi się podczas takiej formy prowadzenia swoich zawodników.

Prawdziwy problem leży po stronie tego, jakie podejście mają trenerzy do swoich klientów. Zła interpretacja pojęcia, często skutkuje kiepskimi rezultatami lub nieporozumieniami. W dużej mierze wszystko zależy także od tego, czy specjalista przyjmuje amatorów, czy osoby, które wiążą swoją przyszłość z kulturystyką lub sportami siłowymi. Nie mylcie prowadzenia, z takimi czynnościami jak trening personalny, ponieważ to zupełnie dwa oddzielne elementy.

Ustal szczegóły współpracy

Główną przyczyną problemów w relacjach, są nieokreślone potrzeby, oczekiwania i szczegóły. Trener personalny zazwyczaj myśli, że jego podstawowym zadaniem będzie rozpisanie diety, treningu i weryfikowanie raportów. Niestety w rzeczywistości podopieczni nie zawsze trzymają się zaleceń – pamiętajcie, że oni są często osobami początkującymi, które potrzebują dodatkowej motywacji. Warto wtedy skupić się na indywidualnych preferencjach i trybie życia, jaki dana osoba prowadziła do tej pory – gotowe wzorce rzadko mają sens i w większości sytuacji, nie sprawdzają się one w praktyce.

Trener personalny online powinien wymagać od swoich klientów szczegółowych raportów, dzięki którym będzie monitorować ich postępy lub regres. Dodatkowo rozpoczęcie współpracy powinno być poprzedzone wykonaniem niezbędnych badań i indywidualną konsultacją. W ten sposób trener personalny dowie się, jak wygląda stan zdrowia klienta, jego gospodarka hormonalna i ustali, jak powinna wyglądać dieta oraz trening.

Ile trenować i jak jeść?

Wszystko zależy od celu. Jeśli ma być to masa mięśniowa, to dieta powinna dostarczać dodatni bilans kalorii, jeśli redukcyjna, to oczywiście ujemny. Dodatkowo do tego dopasować należy preferencje jedzeniowe, stan zdrowia, mikro i makroelementy, a nawet tryb życia i rodzaj sylwetki (endo, ekto, czy mezomorfik).

Trening jest dużo łatwiejszy do ułożenia, niż chociażby odpowiednia dieta. Ustalając ewentualne patologie i ilość możliwej aktywności, można szybko dostosować plan działania na kilka miesięcy w przód, lecz staje trzeba interesować się postępami swoich klientów – tylko w ten sposób zawodnicy będą zadowoleni z satysfakcjonujących rezultatów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *