Przeskocz do treści

Rekompozycja – kiedy i jak ją przeprowadzić

Kult sylwetki trwa nieprzerwanie od wielu lat. Marzymy o kulturystycznej budowie ciała, co finalnie przekłada się na nasze życie. Decydujemy się na diety, aktywność fizyczną, treningi siłowe, cykle redukcji tkanki tłuszczowej i budowę masy mięśniowej. Kiedyś było to dużo bardziej skomplikowane, dziś posiadamy większą wiedzę na temat własnego organizmu, co finalnie przełoży się pozytywnie nie tylko na zdrowie, ale także wygląd. Popularność takiego trybu życia, możemy zaobserwować nawet ze względu na rosnącą popularność usług takich specjalistów, jak trener personalny online. Jest to wolny zawód, a w obecnych czasach wyjątkowi specjaliści mogą pochwalić się naprawdę wysokimi zarobkami.

Czemu o tym piszemy? Ponieważ z pewnością nie wiedzieliście, że oprócz okresu budowania masy mięśniowej i redukcji tkanki tłuszczowej, możemy wprowadzić nasz organizm w stan rekompozycji. Na czym on polega i jak zmobilizować ciało do tego, by podczas zgubienia warstwy tłuszczu, zacząć budować mięśnie? Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Wasze pytania.

Suplementacja, dieta, czy trening – na co zwrócić uwagę?

Rekompozycja z pewnością nie jest prosta dla organizmu, więc wszystkie elementy muszą być idealnie ze sobą zgrane. Początkowo może być to dla Was trudne logistycznie, a ilość rzeczy, które będziecie musieli odmówić sobie (np. piwo z przyjaciółmi), może być przytłaczająca. Nie bez powodu, każdy trener personalny online oferuje swoje wsparcie nawet początkującym, którzy dopiero zdobywają swoją wiedzę na temat organizmu i tego, w jaki sposób on pracuje.

Przede wszystkim ustalcie dietę na tak zwanym zerze kalorycznym lub bardzo niewielkim plusie. Musisz zachować odpowiedni bilans makroskładników i pamiętać, by dostarczać minimum 2g białka na 1kg masy ciała. Warto zabezpieczyć na ciężkie dni białkiem w proszku, którym dostarczycie odpowiednią ilość, by nie bazować stale na mięsach i nabiale. Z suplementacji początkowej, wystarczy Wam jedynie kreatyna i dla osób z małą ilością ryb w diecie, omega-3 w kapsułkach.

Jeśli chodzi o trening, to jest kwestia indywidualna, jednak w większości przypadków sprawdza się FBW, czyli popularny trening całego ciała na jednej sesji. Ćwiczenia ustalajcie ze specjalistą, który dobierze Wam zestaw i będzie nadzorować progres. Warto szukać kogoś z okolicy, poszukując się hasłami typu trener personalny Warszawa lub wpisując każde inne dowolne miasto, by zawsze można było skorzystać z wygodnych konsultacji.

W dalszych tekstach przedstawimy Wam więcej szczegółów! Mamy nadzieję, że pomożemy w walce o lepszą sylwetkę każdemu z Was!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *